Start-UP Nation 2022
Program cu fonduri nerambursabile accesibil IMM-urilor
Update 28 iunie 2022
Ministerul Antreprenoriatului și Turismului a publicat procedura finala de implementare pentru viitorul program Start-Up Nation 2022
Ministrul Antreprenoriatului si Turismului, Daniel Cadariu, a spus anterior ca editia a treia a Start-Up Nation va fi lansata in luna iulie 2022.
Conditii de eligibilitate Start up Nation:
Sunt eligibile pentru a participa la Program firmele care:
- sunt infiintate de persoane fizice dupa data de 01 ianuarie 2020, inclusiv
- nu au datorii la bugetul general consolidat
- creeaza cel putin un loc de munca cu norma intreaga pe perioada nedeterminata si il mentin ocupat cel putin 2 ani
- asigura o cofinantare in procent de minim 5% din valoarea eligibila a proiectului
- nu au depasit plafonul de minimis de 200.000,00 Euro pe durata a trei exercitii financiare consecutive pentru o intreprindere unica
- nu se afla in stare de dizolvare, reorganizare judiciara, lichidare, executare silita, inchidere operationala, insolventa, faliment sau suspendare temporara a activitătii
Nu pot beneficia de grant operatorii economici in situatia in care actionarii sau asociatii au / au avut calitatea de asociat sau actionar in alta intreprindere beneficiara de ajutor financiar nerambursabil in cadrul:
- editiilor anterioare Start-up Nation,
- in cadrul masurii “Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor” conform OUG 130⁄2020, sau
- în cadrul schemei de ajutor de stat dedicate activităților HoReca prevăzute de OUG 224⁄2020.
Nu sunt eligibile societățile ale căror acționari/asociați au deținut societăți pentru care au semnat acord de finanțare la sesiunile anterioare ale Programului Start –Nation și au înstrăinat mai mult de 49% din părțile sociale sau acțiuni, indiferent dacă societatea a primit sau nu AFN;
Inscrierea la Programul Start up Nation
Valoarea grantului va fi tot de maxim 100.000 lei pentru aplicantii care creeaza un singur loc de munca si de maxim 200.000 lei pentru cei care creeaza doua locuri de munca, iar Inscrierea se va face on-line, pe baza unui Plan de Afaceri insotit de proiectii financiare.
Cheltuieli eligibile
- Costurile integrale pentru achizitionarea de: imobile, spatii de lucru, echipamente tehnologice, masini, utilaje si instalatii, aparate si instalatii de masura, control, reglare, etichetare, echipamente IT, tehnica de calcul, mobilier, birotica, software, realizarea de pagini web, cheltuieli de marketing si consultanta;
- Achizitia de sisteme, instalatii si echipamente specifice in scopul obtinerii unei economii de energie, sisteme care utilizeaza surse regenerabile de energie pentru eficientizarea activitatilor pentru care a solicitat finantare, precum si de vehicule 100% electrice;
- Mijloace de transport: autoturisme, autobuze, microbuze, autoutilitare N1, N2, N3, biciclete, mopete, motociclete. Autoturismele sunt eligibile pentru toate activitatile din cadrul programului in valoare eligibila de maxim 50.000 lei si maxim 1 autoturism / beneficiar;
- TVA-ul nedeductibil este eligibil; la fel chiriile, utilitatile, contabilitate si salariile (in limita a 30% din valoarea cheltuielilor eligibile) pe perioada de implementare;
- Pachet digital (voucherul de digitalizare) reprezinta cheltuiala obligatorie, este in valoare eligibila de maxim 25.000 lei si poate contine: website sau magazin on-line, cheltuieli inregistrare domeniu fara hosting, cheltuieli de promovare a site-ului/magazinului on-line, un soft necesar desfasurarii activitatii si semnatura electronică, echipamente IT, tehnica de calcul tip PC, format din: unitate centrala, server, monitor, imprimanta /copiator /multifunctionala, inclusiv sisteme portabile, licente necesare desfasurarii activitatii, telefoane smart, tablete;
- Cheltuieli financiare aferente creditelor/garantiilor obtinute pentru creditele contractate de beneficiari in vederea implementarii programului
Grila de Punctaj
Sunt favorizate societatile ale caror asociati NU au mai avut calitatea de asociati in alta firma pana in prezent, care isi vor desfasura activitatea in productie sau industrii creative, in conditiile unui aport propriu de min. 15% si care fac investitii in echipamente tehnologice intr-o pondere mai mare de 60% din total cheltuieli eligibile.
Vezi AICI Grila de Punctaj
Implementarea Start up Nation
Declararea castigatorilor si semnarea Acordurilor de Finantare vor avea termen de ~3 luni de la finalizarea inscrierilor, insa depasirea termenului nu este exclusa;
Aprobarea creditelor punte de catre partenerii bancari ne asteptam sa fie mai rapida decat in programele anterioare, insa cel putin 2 luni de zile trebuie luate in calcul;
Derularea procedurii de achizitie si efectuarea cheltuielilor – etape pentru care trebuie alocate 2-3 luni in functie de numarul, complexitatea si caracteristicile tehnice ale echipamentelor;
Rambursarea sumelor – probabil va fi prevazut tot un termen de 30 de zile de la depunerea documentatiei, in baza Cererilor de plata sau Cererilor de rambursare, dupa certificarea bunurilor, insa si aici este posibil sa apara intarzieri.
Recomandari
Fiti siguri ca puteti sa va lansati in afaceri, inarmati-va cu rabdare, ambitie si preseverenta;
Asigurati-va un buffer financiar de cateva mii euro – in functie de complexitatea si dimensiunea viitoarei afaceri. Desi contributia proprie solicitata este modica, nu veti reusi sa implementati afacerea daca nu dispuneti de o suma minima de bani;
Asumptiile Planului de Afaceri - sa fie cat mai realiste cu putinta, atat din punct de vedere al bugetului, devizului de cheltuieli, actiunilor de intreprins sau surselor de finantare, dar si cu privire la calendarul de implementare;
Asigurati-va ca dupa lansare, veti dispune de capital de lucru pentru finantarea activitatii curente: plata furnizorilor, achizita stocurilor, finantarea creantelor etc.
Serviciile noastre includ
- Consultanta in afaceri si Procese de management;
- Intocmirea Planului de Afaceri si depunerea acestuia;
- O sesiune individuala gratuita de training cuprinzand: finantele intreprinderii, contabilitate primara, management bilantier si principii de finantare bancara;
- Suport in implementarea Proiectului;
- Monitorizarea situatiei financiare a firmei si a obligatiilor asumate pe perioada de Raportare.
Garantii
- In cazul respingerii aplicatiei din cauza consultantului, se va rambursa integral comisionul de consultanta;
- Experienta extinsa in domeniul finantarilor;
- Conceperea unui Plan de Afaceri unic, specific afacerii Dvs si, mai ales, a contextului particular in care doriti sa va implementati si conduceti afacerea.
contacteaza-ma